همانطور که پیش‌تر گفتیم دلایل و مزایای زیادی برای استفاده از کفپوش‌لمینت به جای پارکت چوبی وجود دارد. این مزایا از تفاوت‌های میان این دو نوع کفپوش سرچشمه می‌گیرند. در واقع، تا همین سال‌های اخیر پارکت های چوبی علیرغم ایرادات ذاتی‌ای که داشتند بسیار پرطرفدار بودند تا زمانی که مهندسان و تولیدکنندگان مصالح ساختمانی بر آن شدند تا این مشکلات پارکت را زدوده و کفپوشی شبیه پارکت اما بدون مشکلات پارکت تولید کنند. البته این امر بدون رشد فناوری میسر نبود.

چرا پارکت لمینت

 

در اینجا برخی از دلایل و استفاده از لمینت را برمی‌شمریم:

۱٫ برعکس پارکت چوبی، پارکت لمینت ها به کف ساختمان چسبانده نمی شوند، بلکه توسط شیارهایی به نام کلیک که در کناره‌های کفپوش تعبیه شده‌اند، به صورت نر و ماده به یکدیگر قفل می‌شوند. این تکنیک باعث می‌گردد که کل کفپوشی که روی سطح بکار رفته مانند یک ساختار یکپارچه عمل کرده و بسیار محکم‌تر از پارکت چوبی سر جای خود ثابت شوند. این در حالی‌ست که هر قطعه از پارکت جداگانه چسبانده شده و ممکن است قطعاتی اینجا و آنجا از کف جدا شوند.

۲٫ مزیت دیگر عدم استفاده از چسب، سالم ماندن کف است. اگر سعی کرده باشید پارکت‌های چسبانده شده روی کف را بردارید متوجه منظور ما خواهید شد.

۳٫ باز هم به علت عدم استفاده از چسب و وجود کلیک، سرعت نصب و اجرای لمینت بسیار بالاتر است.

۴٫ قبل از نصب پارکت لمینت مقداری از یک فوم مخصوص در زیر کار پهن می شود، این خود باعث می‌شود که پس از اجرای کامل، ترکیب فوم و لمینت مانند عایق حرارتی، برودتی و صوتی عمل کرده و از تبادل گرما و صدا با طبقه‌ی زیرین جلوگیری می‌کند.

۵٫ لمینیت در مقابل آب بسیار مقاوم‌تر از پارکت های چوبی است که در معرض رطوبت باد می‌کنند.

۶٫ لایه بالایی لمینیت در برابر خراشیدگی حاصل از برخورد اجسام تیز بسیار مقاوم‌تر از پارکت چوبی است که به راحتی تراشیده می‌شود.

۷٫ کفپوش برعکس پارکت، پس از نصب نیازی به ساب و لاک ندارد.

۹٫ با وجود تمام مزایای فوق بسیار مقرون به صرفه تر از پارکت چوبی و حتی سایر مصالح ساختمانی مانند سنگ و سرامیک است.

۱۰٫ همانطور که تاکنون حدس زده‌اید کفپوش‌ها عمر مفید بسیار طولانی‌تری نسبت به پارکت چوبی دارد.

۱۱٫ پارکت لمینتها قابلیت جابجایی نیز دارند! بله، می‌توان لمینت را از کف یک محل برداشته و در محل دیگر نصب نمود.

 

 

برای ادامه‌ی مقاله به پارکت لمینت مراجه کنید.


پارکت لمینت خوب پارکت ,لمینت ,چوبی ,استفاده ,چسبانده ,کرده ,پارکت لمینت ,پارکت چوبی ,بسیار مقاوم‌تر ,مشکلات پارکت ,مصالح ساختمانی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

مشاوره | مسائل روز روانشناسی و مشاوره در اصفهان شرکت فنی مهندسی آنا صنعت اسرار الان بخر تحویل بگیر تجهیزات آشپزخانه | لوازم آشپزخانه | هود - فر - سینک -اجاق گاز بزرگترین وب سایت آرایشی و بهداشتی و لوازم آرایشی، رژلب ؛ رژگونه ؛ کرم پودر ؛ رنگ مو و ریمل یاوران ولایت فروشگاه لوازم خانگی تخفیف دونی